חולמים לאמן אנשים ולפרוץ את הגבולות של עצמכם?מודל האימון FLY – שיטה פורצת דרך שמסייעת לאנשים חסרי ביטחון להפוך למאמנים מצליחים ובטוחים בעצמם. שני ושירה, מייסדות 'Cockpit', מספרות בראיון כיצד הצליחו לפתח את המודל ששינה את חייהם של מאות אנשים.
תחום האימון האישי והעסקי בארץ עולה על גדותיו, וזה לא פלא: השוק רווי בסדנאות וקורסים המאפשרים לכל אדם ללמוד טכניקות ולקבל ידע רב. אך מאמנים רבים נקלעים לבעיה כשהם מגיעים לשטח ולא מצליחים ליישם את התיאוריה ולהפוך אותה לפרקטיקה. כאן פרצו בסערה שירה ושני, המקימות של בית הספר "Cockpit" לאימון עם מודל FLY חסר התקדים. יצאנו לחקור מה כל כך ייחודי במודל ולמה הוא חיוני לכל מי שרוצה להיות מאמן או רואה את עצמו כמאמן בהווה ובעתיד.
מור משרקי // דיגיטיילור // 28.10.2024 // 11:25
"במשך 20 שנה עבדתי בגן ילדים אבל ידעתי שיש בי יותר מזה," מספרת לאה ממרכז הארץ, "בגיל 38 נחשפתי לעולמות ה-NLP והתודעה והבנתי ששם הלב שלי, לעזור לאנשים לפרוץ מחסומים ולעוף גבוה.
"אבל עם ההתלהבות הגיעה האכזבה. במשך כמעט 5 שנים של קורסים, סדנאות והכשרות – יצאתי עם 0 ידע מעשי באיך לאמן בפועל אנשים. גם כשהגיעו אליי אנשים שרצו שאעזור להם, הרגשתי אבודה מולם, אפילו מבוהלת מכך שאני לא יודעת מה עושים בכל מפגש.
בתמונה: שני ביטון ושירה שריג מייסדות ׳קוקפיט׳
מדי שנה יוצאים לשוק האימון בישראל אלפי "מאמנים" שעברו קורסים שונים, סדנאות והכשרות, אך מוצאים את עצמם בתוך כאוס של ידע תיאורטי, בלבול רב ותחושת מסוגלות נמוכה לאמן אנשים באופן אקטיבי.
הם נלהבים מתחום האימון וחדורי מוטיבציה להיות מאמנים, אך בפועל הם חסרי ביטחון, אבודים בין מגוון הטכניקות ומבולבלים לחלוטין. תמיד לימדו אותם "מה לעשות" במקום "איך לעשות", ולכן הפוטנציאל האדיר שלהם פשוט לא ממומש.
שירה, יועצת, מלווה ומאמנת אישית, עסקית וארגונית (MA), מחדדת: "חסרה להם שיטה ולכן מלכתחילה הם לא יודעים איך לגשת למתאמנים שלהם ולהעביר אותם תהליך."
שני ושירה, נשים עוצמתיות ומרשימות כבר במבט ראשון, מדברות על התחום ב'פאשן' מידבק, ומציגות אנרגיה והתלהבות מרעננות אף שהן 'שועלות ותיקות' שפועלות כבר שנים ארוכות ומכירות יותר מ-17 שנה.
שילוב הכוחות והמוחות בין שני ושירה התחיל כשהיו שתיהן סמנכ"ליות – שני במכירות ושירה במשאבי אנוש. החיבור ביניהן היה מטאור שהוביל לפיצוח של מודלים ייחודיים בתחום הקואוצ'ינג וה-NLP שהביאו לתוצאות מטורפות אצל המתאמנים שלהן.
משם קצרה הדרך להקים בית ספר מקצועי למאמנים ובעלי עסקים שהמהות שלו היא ״מתודעה לתוצאה", או בעצם חיבור בין האישי לעסקי וכך נולד קוקפיט – Cockpit, בית ספר המכיל מסלולי התפתחות אישית ומקצועית שנועדו לאנשים שמחפשים לפרוץ את הגבולות של עצמם.
שני ושירה, מה הדבר היחיד שעוצר היום אנשים שרוצים להיות מאמנים מלהגשים את הייעוד שלהם?
שני: "בתור מי שהייתה במקום הזה בעצמה, אני יכולה להעיד שחוסר מיקוד הוא בעיה קשה. בתור מאמנים, אנחנו חייבים לפעול לפי שיטה אחת, בדוקה ובטוחה שאותה יהיה אפשר להתאים לכל מתאמן. ברגע שנהיה ממוקדים – דברים יעבדו."
שירה מוסיפה: "מאמנים רבים שוכחים שהם עצמם צריכים לעבור תהליך אימוני עוצמתי. להכיר ביכולות של עצמם, לעבוד על התודעה ולחזק את הביטחון העצמי שלהם. אין אדם שלא צריך התפתחות אישית, ומאמנים יותר מכולם."
אם השוק כל כך רווי בקורסים בתחום האימון, במה עוד שונה מודל FLY מכל השאר?
שירה: "המודל הוא שיטה מסודרת שלמעשה מהווה תהליך אימוני ב-12 מפגשים בנויים מראש. היופי הוא שאת בתור מאמנת במהלך הקורס חווה את השיטה על עצמך ובסיום הקורס מקבלת את ערכת האימון השלמה שאיתה תוכלי לעבוד עם הלקוחות שלך."
שני: "מדובר על שיטה מלאה הבנויה משלבי עבודה בצורה בהירה וממוקדת, וכוללת קלפי אימון ייחודיים, הכל חלק מתהליך שהוא מוכח ועובד. מודל FLY הוא מודל תוצאתי שכבר במפגש הראשון בקורס מתחילים לראות את השינוי. ולכן הביטחון והמסוגלות האימונית שלך עולות תוך כדי הקורס."
ומה, אתן רוצות להגיד שהמודל מתאים עכשיו לכל מתאמן שיגיע אליי, לא משנה עם איזה בעיה?
שירה: "בדיוק. אחרים ילמדו אותך טכניקות – יום אחד תעשי ככה, יום אחר תעשי אחרת, בסוף את יוצאת מבולבלת והמתאמנים שלך לא מתקדמים. אצלנו יש שיטה מובנית של 12 מפגשים שבהם קורה הקסם כל מפגש מחדש."
שירה: "רק זה שווה זהב! הרי בפסיכולוגיה למשל, המטפל דורש מהמטופל לעשות בעצמו את הדרך – גם כשהוא לא יודע לעשות אותה. באימון אנחנו מראים ומדגימים את הדרך, וגם חווים אותה על בשרנו. לכן כל מי שרוצה להיות מאמן קודם כל חייב לעבור את המודל על עצמו (כמו שקורה בקורס טייס למאמנים) וכך יודע שזה עובד ומקבל אמון וביטחון."
שני: "שלא לדבר על הפרקטיקום שלנו – ליווי צמוד שלנו במפגש אחת ל-3 שבועות שבו אנחנו עושות לך סופרוויז'ן על כל התהליך האימוני מול המתאמנים שלך: מה עברת? מה הדילמות? לאן לקחת את האימון? זה מכסה אותך מכל כיוון – כי גם אחרי שלמדת תיאוריה, פרקטיקה וצברת ביטחון, עדיין יש לך 'חבר טלפוני' לעבודה בשטח!"
טוב, אותי שיכנעתן! ולסיום – למה דווקא COCKPIT?
שירה: "קוקפיט הוא תא הטייס. בדיוק כמו בתודעה ובחיים של כל אחד מאתנו, מוטלת עלינו אחריות לקחת אחריות על החיים שלנו לכבות את הטייס האוטומטי ולנווט את חיינו למקומות שאנחנו שואפים אליהם."
שני: "זה לא תהליך קל, אבל הוא משנה חיים. לצאת מהקיבעונות, מהאוטומט, מהדפוסים שתמיד הובילו אותנו אל אותם המקומות. כשאנחנו מצפים לעשות את אותו הדבר ולקבל תוצאות שונות. זה העבר שמכתיב לנו את ההווה ומשפיע על עתיד שאנחנו לאו דווקא רוצים."
שירה: "בסופו של דבר – כדי להיות מאמנים טובים, אנחנו חייבים להשקיע בעצמנו בתהליך אימון שיגרום לנו לעוף הכי רחוק והכי גבוה שאפשר. קורס טייס להכשרת מאמנים ובראשו מודל FLY הוא הכניסה ל'קוקפיט' ולמסע לחיים חדשים. כאן גם שווה להזכיר שבוגרי מודל FLY גם יכולים להצטרף ל'טייסת' של cockpit, מסלול למתקדמים, בעלי עסקים שרוצים להזניק את עצמם ולהרקיע שחקים."
תודה שני ושירה על ראיון פוקח עיניים, אין לי ספק שאנשים חייבים להכיר את מודל FLY ולעבור בעצמם את התהליך משנה-החיים הזה כדי להיות המאמנים שהם תמיד חלמו להיות.